10, Vr - zat,  einde reis

31 december 2016 - Antalya, Turkije

De meesten van ons bleven vrijdag de hele dag in het hotel relaxen. Ik ben smiddags met de bus naar de stad gegaan, naar een echte Turkse hammam, die ik op een website had gezien. Het was nog een heel gezoek, in een ander deel van de stad.
Het was inderdaad "echter", alleen voor mannen, met stevige masseurs. Ik werd flink geschrupt en later met veel olie stevig gemasseerd. Maar alles zit er nog aan.
Zaterdagmorgen een strandwandeling gemaakt. Nog vlug even bunkeren en om 13 uur stonden we paraat voor de bus.
Binnen een half uur binnen in het vliegveld. Uitgebreide controles, ik werd er nog uitgehaald om mijn leren jasje bij de douane aan te geven. Dat was blijkbaar doorgegeven door de verkoper, ik had toen ook uitvoerpapieren meegekregen.
Het wachten begon. Door onbekende oorzaak zou onze vlucht pas om 18.30 zijn, i.p.v. 16 uur. Dus op Schiphol zouden er geen treinen meer rijden, i.v.m. oudejaarsavond. Waarom weet ik ook niet, in België rijden er dan juist extra treinen. Dus wat moest ik nu, eenmaal op Schiphol?
Iemand bracht me op een idee, en ik heb overal gevraagd of er mensen met de auto richting Breda gingen. Ik zou naar Elise cc gaan.
Het is gelukt, een koppel Belgen bood me aan mij in Etten-Leur af te zetten. Hèhè.
De vlucht verliep voorspoedig, door de nacht niks te zien natuurlijk.  En om 20.30 nedertijd landen we op Schiphol.
 De belgen waren aardige mensen met een snelle auto. Om 23.45 uur bij Elise, Patrick en slapende Luc voor de deur,, op tijd voor de champagne en het grootse Ettense vuurwerk.
Zondagmiddag in Geldrop aangekomen, Harri was al weg, Vossie was erg uitgelaten me te zien.
En zo gaat de reis als een nachtkaars uit.
Als de politieke situatie in Turkije verbeterd is, lijkt het me leuk met de camper door Turkije te reizen. Met ons familiegroepje misschien? Het wegennet is prima, alles werkt overal naar behoren, de mensen zijn aardig en gastvrij en volgens mij kan je overal wel staan. Je kan ook overal lpg kopen. Zo een 6 weken in sept. en okt. lijkt me goed te doen. Wie gaat er mee?

1. Simone den Drijver:
    2 januari 2017
    leuke blog, enne ook al ben ik niet lid van de familie, het leijkt me leuk om mee te gaan hahaha..
  2. Joke:
    2 januari 2017
    Ja ik ben ook geen lid...
  3. Dick Seibert:
    14 januari 2017