7, Vrijdag, ruïnes en boottocht

23 december 2016 - Antalya, Turkije

Een beetje miezerig vandaag en waterkoud. Al vroeg in de bus voor de laatste excursies die bij de reis van 199 euro horen (plus een excursiebijdrage en 1- persoonskamertoeslag).
Perge is een stad uit de 10e eeuw voor Christus. Uit de Griekse tijd is het theater bewaard, het is nu onder restauratie. Het best bewaard is de Romeinse stad, met straten, fonteinen, badhuizen, torens, huizen. Pas in de jaren 70 is de stad herontdekt en slechts 20% is nu uitgegraven. Erg mooi, zie de foto's.
Daarna naar het Aspendos theater. Een van de best bewaarde Romeinse theaters, uit de 2e eeuw, met 20.000 zitplaatsen. Nog steeds in gebruik. Erg mooi en zuiver van vorm. Zie foto's.
Als afsluiting een boottocht  vanaf Manaygat over de rivier naar de zeemonding. Hij loopt evenwijdig aan de zee, tussen rivier en zee zie je een kermis van waterparken, nagemaakte piratenboten (aan zee was vroeger een piratenkamp), hotelresorts. De zon kwam door, in de verte het Taurusgebergte met besneeuwde toppen, een moskee met oproep voor middaggebed.
Op de boot werd een bbq-lunch geserveerd met o.a. gegrilde forel. Erg lekker. En tegen de kou glühwein. Heel gezellig en een mooie afsluiting. Na de boottocht hebben we afscheid van onze gids Mike genomen, hij woont in Alanya en heeft nu ook vakantie

In de namiddag even naar de waterval gelopen, vlak bij het hotel. S avonds laat nog een keer terug voor de nachtfoto.

1. Rob poldner:
    26 december 2016
    mooie foto,s dick. interessante reis...
  2. Helene Seibert:
    26 december 2016
    En nu op naar een week lang de voeten in de lucht, aan het zwembad met een cocktailtje erbij :-) !
  3. Harri soetens:
    27 december 2016
    mooie foto's. zoveel oude ruines uit griekse en romeinse tijd.prachtig lijkt me dat. ongelooflijk dat dat 2 a 3 duizend jaar geleden allemaal gemaakt is....en dat er dan een theater voor 20.000 bezoekers bestond...het zal in de zomer ook mooi zijn daar, lijkt me. mooi jasje....enjoy
  4. Anneke en Guus:
    27 december 2016
    Leuk om te lezen, Dick. Heel interessant!