8,  Zaterdag, hotelwisseling

24 december 2016 - Antalya, Turkije

In de eetzaal een groepsfoto gemaakt. Om 12 uur de bus in, naar het Grand Park Hotel Lare, aan de hotel boulevard Lara, 20 km zandstrand met hotels. De hotels hebben soms bizarre vormen.
Het hotelcomplex bestaat uit 8 torens met ruim 1000 kamers en 2500 bedden, gegroepeerd rond een binnenplaats met zwembaden e.d.
Ik had niet gedacht dat ik ooit in mijn leven in zo n hotelcomplex zou verblijven. Wel een afgang, vergeleken met bijv. Sri Lanka, waar ik 2 jaar geleden alles zo eenvoudig en kleinschalig mogelijk deed. Of is het juist een opgang?
Bij de reis hoort 1 week bed & breakfast in dit hotel. In de bus konden we voor 200 e overboeken naar all-in. De hele dag gratis eten en drinken. Aangezien 1 pilsje al 5 e kost en een glas wijn 8, was mijn berekening snel gemaakt! Ik blijf econoom.
Met als gevolg dat ik de hele week aan t eten en drinken ben. Het begint al met een super uitgebreid ontbijtbuffet, dingen die ik normaal als lunch zou eten. De lunch zou voor mij een fantastisch diner zijn, en het avondeten is dan extra. Alles in een hele zaal vol buffetten. Koffies, thee's, frisdranken, vruchtensappen, fruit. Alle drank erbij, s avonds ook (Turkse) whisky en brandy, bier, wijn, longdrinks.
Het hotel is gedeeltelijk eigendom van Corendon, van het Turks-Nederlandse reisbureau en vliegmaatschappij. Overal staat Corendon op.
Er zijn nu 3 torens vol, bijna iedereen heeft all-in. Het is heel gemêleerd. Veel Nederlands-Turkse en Duits-Turkse mensen, jong en oud, gezinnen. Hier vlakbij is een "football university", er zitten verschillende voetbalteams hier, die overdag trainen en s avonds feesten. Mooie jongemannen in spannende kleding, het testosteron druipt ervan af. Bijv. al een vechtpartij gezien met messen. Ze waren ook in de hamam en sauna, die ook gratis is. En s avonds dansen in de lounge. De dj draait afwisselend Nederlandse en Turkse muziek, bij de Nederlandse brullen de Turken ook mee en beginnen een polonaise.
Zondag een beetje katterig van het zaterdagavond feestje. In de sauna en hamam geweest en op het strand gelegen. T was mooi weer.
Jason had voor maandag een excursie georganiseerd. Regen, maar we gingen 's middags naar een health center. Iedereen die van de reisgroep overgebleven was, ging mee. Eerst in een zoutkamer, toen sauna, stoombad, Turks bad, schuimmassage, kleibad, rusthal en eindmassage. Tussendoor proberen ze je van alles extra aan te smeren, voor dit en voor dat. Maar het was heel lekker en ontspannen.