6, Donderdag, commercieel

22 december 2016 - Antalya, Turkije

Vandaag 2 commerciële bezoeken, dus er was weinig aan.
Eerst naar een groot sieradenbedrijf. Verdiepingen vol sieraden van goud, zilver, edelstenen. Voor de mannen horloges. Eerst een "uitleg" door een medewerker, in het Nederlands. Daarna etage na etage bekijken. Ik heb er niks mee en de mannen lopen verveeld rond. De vrouwen worden door verkopers gestalkt. Sommigen hebben ook iets gekocht. En de prijzen, in de 1000en euros. Maar we krijgen sowieso 60% korting omdat de economie slecht loopt en ze van hun voorraden afmoeten. Alle sieraden worden in Turkije gemaakt met Zuid-Afrikaans goud.
Daarna naar een groot lederbedrijf. Eerst een modeshow. Ik zag meteen een leuk leren zomerjasje. Daarna rondkijken. Ik ging op mijn jasje af, inderdaad leuk. Aan 2 kanten te dragen, heel soepel zijdeleer, kan, bij wijze van spreken, door een ringetje. Met een idiote prijs. Uiteindelijk voor een kwart van die prijs gekocht en kan het de rest van mijn leven mee (hoop ik).
Na de lunch werden we in het centrum van Antalya afgezet. Antalya heeft 2,5 miljoen inwoners. Bestaat voornamelijk uit nieuwbouw, appartementen complex na appartementen complex. Veel wegen, druk verkeer.
De oude stad is rond de Romeinse haven gebouwd. Daar is een Romeinse stadspoort uit 135, zeer goed bewaard gebleven. Ik heb er wat rondgelopen, door de stromende regen, maar daardoor weinig gezien. De anderen waren in de bazaar geweest en kwamen met tassen vol koopjes terug. Ik kom volgende week wel terug.
In het hotel weer van het buffet gegeten.